lördag 20 februari 2010

Mind your own business

Att få rosor av sina kära helt utan anledning är så mysigt. Min sambo har dessutom förstått att jag blir gladare för vita än för röda :) Vita passar ju så fint in :)

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa min favorit-pepp-bok "Mind your own business"! Den rekommenderar jag varmt. Massor av kända entreprenörer som ger sina bästa business-tips till oss som vill lyckas med våra idéer. Ett av mina favorittips från boken är att om man har en tråkig uppgift framför sig kan man tänka att man bara ska lägga 15 minuter på den. Det känns då lättare att ta tag i den eftersom man i huvudet tänker att "ja, jag kan ju börja för jag behöver ändå bara hålla på med den i 15 min. Sen kan jag lägga den åt sidan och göra nåt roligare"

Anledningen till att det tipset är bra är ju att de flesta av oss funkar ju så att har man väl börjat med någon arbetsuppgift så är man sen så inne i den att man tänker att man lika gärna kan göra klart den. Man lurar alltså hjärnan :)

Detta funkar fint för mig - testa du också!

Nu är det snart dags att duka fram chips och dipp och "avnjuta" Melodifestivalen. Tycker ju att det är riktigt dåligt i år, men det är ändå lite kul att titta. Ha en skön kväll!

1 kommentar:

  1. Åh, vilka fina blommor! Jag önskar min man var lite mer romantisk...

    Håller med dig om boken "mind your own business" super rolig!

    Tänkte tipsa dig om att jag precis hittade en blogg som skrivs av författaren till "mind your own business", har lagt till den på mina blogg favoriter.

    SvaraRadera