tisdag 17 februari 2009

Att yoga eller inte yoga


Bild: google
Som jag tidigare skrivit vill jag att min blogg skall vara en källa för inspiration. Jag skriver om saker som jag själv blir inspirerad av.
En inspirationskälla som jag ganska nyligen upptäckt är yoga. Jag har länge varit skeptisk emot yoga och skrattat åt alla som har talat så varmt om yoga och sagt att det är rogivande och energigivande på samma gång. Nu kan jag inte annat än att hålla med! Är man som jag, rätt stressad av naturen, är det ett utmärkt sätt att varva ner och stressa av.
Jag gör yoga en gång i veckan och tycker att det är ett perfekt komplement till annan träning som spinning, core och powerwalks. Jag tror det är nyttigt med en träning som man utövar långsamt, ordentligt och som gör gott för kroppen. I yoga lär man sig andas ordentligt, stressa av, ta ut varje rörelse och komma i balans. Efter ett pass yoga känner man sig faktiskt lite som ny, hur klyschigt det än låter.
Så mitt tisdagstips blir - testa ett yogapass - du kommer inte att ångra dig! Idag kl 19.00 är det dags för mig att få veckans dos av lugn och harmoni. I can't wait!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar