fredag 13 februari 2009

Projekt hall


Helgens inredningsprojekt blir, förutom att göra det vårfint, att ordna till hallen. Ska göra något så glamouröst som att skrapa bort resterna av en gammal svart väggdekoration. Om sanningen ska fram så är den inte ens särskild gammal - det var ett riktigt felköp - en impuls att försöka "tuffa till" mitt annars så vita och snälla hem. Men nu har jag insett att jag trivs bäst med ett vitt och snällt hem så nu får det bli så också i min hall!
Väggarna blir åter helt vita och ska istället få prydas av Ikeas vita ramar Ribba som jag älskar. Hallen ska också pyntas med prydnadsbåtar och ljuslyktor för att få det mysigt. Jag lägger upp en bild när projekt hall är färdigt : )
För övrigt skulle jag inte tacka nej till att ha min hall som på bilden från Kallholmen ovan. Surfa in på Kallholmens hemsida för ljuvlig inspiration för oss som gillar vita och snälla hem : )

2 kommentarer:

  1. Hur har det gått med hallen? Nyfiken! Blev den vit och snygg?
    KRAM
    Syster

    SvaraRadera
  2. Den är på god väg men ännu är den tyvärr inte vit och fin : (

    Projekt hall fortsätter även nästa helg.. Visst är det trist att vissa inredningsgrejer inte är lika roliga att fixa med? Sen är det ju det där med nyhetens behag också - tyvärr är det kul i början men inte lika kul att slutföra det : ) Nu känner jag dock lite press när jag skrivit om det här - det är bra!! : )

    Lovar att visa bilder när det är klart! : )

    P&K!!

    SvaraRadera