måndag 23 februari 2009

Boktips!









Bilder: adlibris, sf



Vill tipsa er om mina absoluta favoritböcker - Milleniumtriologin av Stieg Larsson. De är mycket välskrivna och griper verkligen tag om läsaren. Har man väl börjat läsa är det svårt att sluta. Jag har läst ut den tredje och sista boken i serien och sörjer nu att det inte kommer att ges ut en fjärde. Tråkigt eftersom det var Stieg Larssons tanke när han skrev böckerna. Som ni kanske läst och hört i media så har det stormat ordentligt kring om fler av Stiegs böcker skall ges ut eller inte. Tyvärr tror jag inte det kommer komma någon fortsättning nu.


Istället får vi trösta oss med att den första boken i serien "Män som hatar kvinnor" nu har filmatiserats och snart har biopremiär. Den andra mars är det dags för mig att se en förhandsvisning av filmen. Jag har aldrig längtat så mycket till att se en film! Är såå nyfiken på att se Mikael Blomkvist, Lisbeth Salander och alla de andra i böckerna "på riktigt" för vid det här laget känns det som om jag känner dem : )


Här kan ni läsa mer om milleniumtriologin, Stieg Larsson och filmatiseringen och här kan ni boka biljetter till filmen : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar