fredag 8 maj 2009

Fredag!

Jag kom precis hem, var och drack ett glas vin med en vän efter jobbet. Passade på för nu är jag äntligen frisk! Skönt att sitta ute på uteservering och njuta av den sista solen och värmen, för nu småregnade det när jag gick hem och tydligen ska det bli dåligt väder i helgen.

I morgon ska jag till frisören och klippa och slinga mig. Det ska bli så himla skönt. Alla ni som är blonda och gör slingor vet hur jobbigt det är med den ständiga "svarta" utväxten som kommer när det går ett tag emellan frisörbesöken. Inte snyggt, men tyvärr nödvändigt att vänta ett tag med att slinga så inte håret går av på grund av alla elaka blekmedel. Hursomhelst ska det bli underbart med några lyxiga timmar hos frisören - bli omhändertagen, förhoppningsvis bli snygg i håret, kunna läsa roliga magasin och babbla lite med frisören. Jag har gått hos min frisör i flera år så vi har blivit lite kompisar så då är det desta roligare att gå dit. När man som jag har jättelångt hår som ska slingas och göras ljusblont så sitter man ju där minst tre timmar varje gång och då hinner man avhandla en hel del roliga samtalsämnen. Det känns som om man vet allt om varandras vardagsliv, renoveringar, jobb och semesterplaner.

Annars ska det bli lite fixande här hemma i helgen - behöver färdigställa lite saker som aldrig blir klara.. Tyvärr så tenderar vi att starta nya projekt innan de tidigare är helt klara och det är ju liksom såå segt och trist att göra den sista slutfinishen.. För när det har gått tillräckligt länge blir man hemmablind och lär sig att leva med skavankerna.. Men nu har jag stört mig på dessa saker i typ ett år så nu är det dags att sätta lite fart! Har läst att såna småsaker som är kvar att fixa i hemmet stjäl jättemycket energi eftersom man stör sig på det och mår dåligt över det. Dessutom är det de små detaljerna som tex en trasig list eller målarfärgskladd som folk ser vid en visning vid en eventuell försäljning så då sjunker värdet på bostaden. Dessa två anledningar tycker jag är mycket motiverande till att ta sig i kragen och följa Nikes slogan: Just Do It! För så är det ju egentligen, det behöver inte vara så svårt som man gör det till - gör det bara! :) (Nu har jag härmed peppat mig själv i alla fall, nu återstår det att se om det funkar ;) )

Trevlig helg kära ni! Nu ska jag krypa ner i sängen med boken Skugga som jag tipsade om tidigare i veckan - den är så spännande och rekommenderas varmt om ni vill ha en bra och lättläst bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar