torsdag 21 maj 2009

10 år sen jag var 17 år

Måste tipsa er om min favoritlåt just nu. "17 år" med Veronika Maggio (försökte få in videon från youtube men jag var alltför oteknisk för att förstå hur man gör - tips mottages gärna!) Den är enligt mig helt fantastisk! Nästan så man önskar att man var 17 år igen när man lyssnar på den... Eller inte :) Visst var det kul att vara 17 men jag skulle definitivt inte vilja dra tillbaka tiden. Skulle jag stannat vid någon ålder skulle det nog vara typ 23/24. Då känns det som man var på topp :) Man var som snyggast och livet var ganska bekymmerslöst. Men alla åldrar har ju sin charm och jag börjar gilla läget att jag nu är 27. 10 år sedan jag var 17 med andra ord...

Jag fick upp ögonen för låten tack vare ett tv-program som jag följt och nu sörjer är slut - dokumentärserien "Tonårsliv" som gått på SVT i vår. En serie helt i min smak. De följer tre tonårstjejer och man får inblick i deras liv - en tjej med en liten dotter, en tjej som kämpar med att bli frisk från sin anorexi och en "vanlig" tjej. Jag gillade dokumentärserien "Singelmammor" jättemycket som gick på SVT under vintern och jag tror att det är samma upphovsmän som står bakom denna serie också för det är samma upplägg och känsla i serien. I "Singelmammor" följde de, som namnet antyder, tre ensamstående mammor i olika livssituationer.

Jag gillar att titta på dokumentärer, det är alltid intressant att få en inblick i andra människors liv. Gillar ni det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar