måndag 4 maj 2009

Inredningsprogram

Hej kära ni!

Hoppas veckan startat bra för er alla! Jag har varit hemma ifrån jobbet och försökt vila mig frisk. Jag har sovit non stop idag med undantag för frukost och ostkaka vid lunchtid (typ det enda jag kan tänka mig att äta när jag mår konstant illa - konstigt val, jag vet..) Känner mig dock fortfarande dålig så det blir en hemmadag i morgon också. Det är så otroligt jobbigt att må illa hela tiden och att det aldrig blir bättre. Men men - nu måste jag snart bli frisk! :)

Jag älskar inredningsprogram och tittar på det så ofta jag kan för att få inspiration. Som tur är har ju alla tv-kanaler satsat mycket på just inredningsprogram så det finns ju mycket att välja på. Jag tänkte tipsa om mina favoriter här!

* Nytt läge - roligt program som är uppdelat i 50% hustips och 50% inredning
* Sommar med Ernst - än har det inte dragit igång för säsongen men jag ser fram emot det! Ernst är grym och han inreder i den naturliga, fräscha, lantliga stilen som jag älskar! Inget program ger mig så mycket inspiration som detta. Förra sommaren gick jag och plockade vass, snäckor och stenar för att få till den riktiga Ernst-touchen :)
* Äntligen hemma - en klassiker som blir bättre och bättre.
* Sommartorpet - jag tyckte detta var bättre innan Isabelle Halling tog över det men det är fortfarande kul att titta på. Hör sommaren till på något sätt. Jag gillar Isabelle men har väldigt svårt för hennes extrema och färgstarka inredning
* Simon & Tomas - tittar jag på för att jag gillar dem som personer! Har svårt för deras extema inredningsstil men de är ju så otroligt charmiga och underhållande! Deras butik London W8 är dessutom fantastisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar