måndag 4 maj 2009

Spännande lästips

Bild: adlibris

Efter en lång varm dusch ska jag nu lägga mig för natten och läsa lite. Håll tummen för mig att jag vaknar friskare i morgon! Jag måste tipsa er om Karin Alvtegens böcker som är otroligt spännande, fängslande och lättlästa. Perfekt läsning när man är sjuk och inte orkar läsa något djupare och mer komplicerat. Det är väldigt svårt att sluta läsa dem när man väl börjat så man läser lätt ut dem på ett par dagar. Jag fick min första bok av en vän och efter den var jag helt fast och köpte alla andra.

Idag ska jag börja på den sista boken jag har - Skugga. Precis som de andra verkar den mycket spännande. Alla böcker har helt fristående handlingar så det spelar ingen roll i vilken ordning man läser dem. Handlingarna och personerna i böckerna är helt olika, det enda gemensamma är att alla är döpta till ett ord som beskriver en känsla eller sak som är gemensam för huvudpersonerna i boken - Skam, Saknad, Skuld, Svek osv.

Rekommenderar starkt dessa böcker - en liten varning dock att de är läskiga och lite obehagliga. En del av dem mer än andra. Men det är ju också lite det som gör dem så spännande :)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar