fredag 22 maj 2009

Lavendel och pelargoner


Bilder: google

Fredag idag, men det känns mer som söndag tycker jag. Vilken lyx att få två extradagar! Jag är ledig idag, men kommer kolla mailen och hålla lite koll på pågående projekt på jobbet. Men det är ju som att vara ledig i och med att jag inte behöver sitta på kontoret.

Idag ska jag åka och handla blommor till balkongen. Trist att det är mulet och regn i luften. Jag tycker det är så mysigt att plantera när solen lyser. Ironiskt också att det har regnat alternativt varit dåligt väder varje dag sen jag putsade fönstrena..

På min shoppinglista står lavendel och vita pelargoner. Vill ha det vitt på balkongen i år. Tidigare år har jag haft rosa pelargoner, blå hänglobelia och pysslingkrage som standard men nu ska jag testa lavendel. Har tittat runt på diverse forum om skötsel av lavendel men det verkar vara lite olika råd så jag tänker fråga i affären idag. Kan delge er råden när jag är tillbaks.

Efter planteringen ska jag ta bilder och fortsätta min serie av detaljbilder. Denna gång av min balkong :)

Ha en trevlig dag kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar