måndag 15 juni 2009

God och nyttig vardagsmiddag

När vi nu kämpar inför beach 2009 är det viktigt att få i sig bra mat efter träning. Om ni, som jag, tränar på kvällen så är det viktigt med en nyttig och god middag. Här har ni några av mina vardagsfavoriter som går fort att slänga ihop, innehåller bra saker och gör gott för kroppen.

- Halloumi med sallad (Stek halloumi i lite margarin, servera med en god sallad med sånt du gillar. Mina favoriter vad gäller sallad är avokado och tomat)
- Omelett med grekisk sallad (Gör en omelett på 2 ägg, 2 msk vatten, salt och peppar. Stek i lite margarin. Gör en sallad på isbergssallad, tomat, gurka, avokado, rödlök och fetaost. Jag använder färdig grekisk sallad-kryddmix som jag blandar med olja och vatten. Servera till omeletten)
- Tonfisksallad (Gör en sallad och servera med tonfisk och ägg. Gör gärna en vinegrett på olja, vinäger och valfria kryddor till)
- Grillad kyckling med keso (Ett kycklingbröst och en halv keso brukar bli en lagom portion. Servera med coctailtomater)

Kom gärna med fler tips!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar