söndag 28 juni 2009

Somrig söndag


Denna soliga härliga söndag har spenderats i Vaxholm, en av mina absoluta favoritställen på sommaren. Vi har solat och badat hela dagen och sen åt vi en god och somrig middag nere i den mysiga hamnen. Jag älskar att sitta där och titta på sommarlediga människor och härliga båtar. Det är så underbart med vatten och skärgård! Min dröm är att någon gång bo nära vattnet. Har ni inte varit i Vaxholm så rekommenderar jag er starkt en utflykt dit. Det är en idyllisk sommarstad med vackra gamla pittoreska hus i glada färger, en fin båthamn med mysiga glasskaféer och restauranger, massor av folk och ett stort gammalt kastell som ligger ett stenkast därifrån. Jag läste att de nu har ett Bed & Breakfast där och på bilderna såg det jättefint ut. Kan kanske vara en mysig minisemester att ta in där i några dagar? Bara njuta lugnet och ledigheten.

Det känns konstigt att det är arbetsdag i morgon för nu har man verkligen fått mersmak för ledighet och lata dagar. Men snart är det dags för semester. Jag hoppas verkligen det fina vädret håller i sig.
Ha en fortsatt härlig söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar