måndag 22 juni 2009

Take me to my beach

Bild: vi.sualize.us

Efter långhelgen fick jag mersmak på ledigheten och längtar nu efter semestern. Jag tycker man känner när man behöver semester - man blir okoncentrerad, uttråkad och befinner sig i en annan värld än den framför datorn på kontoret.. Så är i alla fall min känsla just nu. Inget ont om mitt jobb, jag gillar det och har det antagligen bättre än de flesta men jag kan inte låta bli att drömma mig bort. Istället för att sitta här blek i svart kostym och skjorta på kontoret önskar jag att jag befann mig på en varm solig strand brunbränd och iklädd bikini, tunika och härliga snäcksmycken.. :)

Längtar ni till semestern? Jag tror att det är bra att längta. Då njuter man mer när det väl är dags.

Nu ska jag dock vakna upp ur drömmen och jobba effektivt i en timme, sen bär det av till måndagsspinningen. Och där kan jag lova er att det absolut inte finns någon tid för att drömma sig bort - där är det full koncentration och blod, svett och tårar som gäller ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar