lördag 6 juni 2009

Ljuva liljekonvalj



Finns det något finare än liljekonvaljer såhär års? Varje födelsedag som jag kan minnas har jag fått liljekonvaljer av min mamma och så även detta år. Så fina blommor!
Jag är väldigt förtjust i alla blommor men kanske lite särskilt i vita för de känns så naturliga. Till mina favoriter bland de vita blommorna hör liljekonvalj, tulp och lilja. Som "gå borts-blommor" tycker jag vita liljor är oslagbara - tillsammans med gröna strån och cellofan ser de tjusiga och lyxiga ut och passar lika bra till både män och kvinnor. Ett bra tips om ni inte vet vad ni ska ge värdinnan/värden vid middagsbjudningen eller festen. Cellofan finns att köpa i presentbutiker och i de flesta kedjor som har presentpapper och liknande och det är mycket lätt att piffa upp en blomma med det blanka pappret. Tillsammans med snyggt snöre sätter de guldkant på blomman eller presenten. Det är också snyggt att slå cellofan och snöre runt en fin korg fylld med vin och godsaker. En perfekt present till livsnjutaren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar