lördag 13 juni 2009

Shopping, hundkex och hemmamys



Bilder: sköna hem
Nu är jag hemma igen efter en shoppingdag! Blev dock bara en vit somrig kofta som inhandlades (förutom mat och dryck). Den blir perfekt att bära på kyliga sommarkvällar eller regniga småkyliga dagar. Fint till midsommarklänningen om det är samma väder som nu och den risken verkar ganska stor nu om man ska lita på väderprognoserna inför nästa helg. Jag provade massor av plagg så jag är återigen stolt över att jag inte köpte massor som jag egentligen inte vill ha. Denna kofta såg jag en person på tåget ha för några veckor sen och jag tyckte den var så somrig och fräsch. Tjejen jag såg hade den till vitt linne, vita jeans och snygga smycken i läder och silver. Otroligt snyggt när man har fått lite bränna.
I morgon står en garderobsrensning på agendan för att få bättre överblick över alla plagg jag har och även se vad jag behöver komplettera med. Det är ju lätt att man blir hemmablind och bara använder det nyaste man köpt eller det som ligger överst på hyllorna. Redan nu kan jag dock lista några saker som jag ska hålla utkik efter på reorna:
- Ballerinaskor (behöver nya svarta och ett till par i en annan färg ex brunt eller tvåfärgade lite Chanel-inspirerade)
- Bikini
- Mörkblå stuprörsjeans
Nu ska jag plocka lite härhemma - vika ren tvätt och tömma diskmaskinen. Sen ska jag ut i regnet och plocka hundkex och springa en runda. Ikväll blir det hemmamys med god middag och film. Igår var vi på en av våra favoritrestauranger och åt en fantastisk middag. "Underbar" som ligger högt upp på Drottninggatan är en riktig pärla som ni måste prova om ni inte redan gjort det. Otroligt god och vallagad libanesisk mat som avnjuts i små mysiga lokaler. Om ni är hungriga och minst två personer rekommenderar jag er att välja deras alternativ där man får 14 kalla och varma rätter att plocka av. Det är otroligt gott och en perfekt kombo! Om man vill kan man byta ut några av de rätterna mot några man gillar bättre. Det har vi gjort varje gång och är aldrig några problem med den trevliga personalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar