söndag 21 juni 2009

Vita rosenblad



Nu börjar Midsommarhelgen lida mot sitt slut. Denna söndag har varit en relativ vanlig söndag hemma hos oss - tvätt, städ och hemmamys. Dagens höjdpunkter var förmiddagsfika med varma kanelbullar på en solig balkong, joggingtur vid favoritslingan vid vattnet och hemmagjorda hamburgare på kvällskvisten.
I morgon väntar en ny arbetsvecka på ett rätt tomt kontor i och med att många gick på semester i torsdags. Snart är det min tur och jag längtar! Nu är det hög tid att lägga i en högre växel så man hinner fixa allt man vill innan så man kan gå på ledighet med gott samvete.
Nu ska jag snart lägga mig och läsa en bok som jag fick i present av en vän i veckan. Det är så roligt att få böcker i present för det känns verkligen som om det är en speciell tanke bakom gåvan då. Självklart är det så med alla presenter men att få böcker är väldigt roligt tycker jag. Jag älskar böcker men tar mig sällan tiden att välja ut böcker själv. Det är en av fördelarna med semester - att man tar sig tid att läsa alla de där böckerna som man tänker att man borde och vill läsa.
God natt kära ni! Hoppas ni haft en skön helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar