måndag 22 juni 2009

Nu är det sommar!


God natt och sov gott kära ni!

Vad härligt att vi fått tillbaka det fina soliga vädret! Nu kan man gladeligen plocka fram sina sommarkläder. I morgon ska jag kika på NK-rean som startade idag. Jag vill så gärna ha ett fint Odd Molly-plagg - en tunika eller kofta. Ska även kika efter ballerinaskor på rea för jag behöver verkligen uppdatera min skogarderob. Om jag har tur kanske jag kan hitta Snö-smycken på rea också.

Nu är det dags att fortsätta läsa min nya bok jag nämnde igår. Den heter Supernova och författaren heter Marika King. Det handlar om en tjej som är nyutexaminerad från Handels och fått drömjobbet på den mest framstående konsultfirman. Boken skildrar hennes liv och hennes arbete på den mycket tuffa konsultfirman. Det är mycket spännande att få en inblick i den mycket speciella världen i svenskt näringsliv och att få läsa om hur huvudpersonen Lisa får tampas med medgång och motgång i det hårda arbetsklimatet. Att vara ung, tjej och karriärskvinna visar sig vara tufft, mycket tufft. Författaren har själv samma bakgrund (examen från Handels och har arbetat på McKinsey) så man kan tänka sig att det ligger en hel del sanning i historien. Mycket spännande med andra ord och ett bra boktips för sommardagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar