måndag 15 juni 2009

Status: Sista stöten inför beach 2009

Kvällens joggingtur gick sämre än vanligt så det blev mycket powerwalkande istället för joggandet. Det är intressant att analysera varför det går bättre och sämre vissa gånger när man tränar. Mycket beror ju på dagsformen. Idag glömde jag helt bort att äta ett mellanmål vid tre så det tror jag var en stor anledning till att jag inte orkade hela vägen. Sen hade jag också druckit dåligt med vatten så jag hällde i mig ett stort glas precis innan jag begav mig ut och det är ju inte att rekommendera eftersom man då lätt får håll. Nu har jag lärt mig några läxor till nästa gång!

Har ni lagt in sista stöten inför beach 2009 nu? Jag måste ju erkänna att det känns väldigt avlägset att tänka sig själv liggandes på stranden i bikini när det är såhär kallt ute, men rätt som det är blir det värmebölja och då är det bra att vara beredd :) Jag kör min sista stöt nu som jag tidigare berättat om. Äter nyttigt i veckorna och spinnar 1-2 ggr/vecka och joggar 2-3 ggr/vecka så det blir i alla fall 4 timmars träning per vecka. På helgen har jag svårt att hålla mig till mitt strikta schema så det blir lite god mat som jag istället kompletterar med joggingturer. Efter att ha tränat ganska flitigt hela vintern så är det först nu jag börjar se resultat. Jag märker stor skillnad på min kondition som har förbättrats avsevärt och jag har minskat i alla fall några centimeter runt midjan. Jag använder inte våg utan tycker det känns bättre att mäta med måttband. Men det är ju så olika vad man tycker fungerar bäst. Hade jag varit strikt med att avstå ifrån godis och andra onyttigheter helt hade jag säkert minskat mer, men jag är för mycket livsnjutare för att klara av det - eller så har jag för dålig karaktär - beroende på hur man ser det :)

Fortsatt lycka till om ni kämpar precis som jag. Har ni inte börjat ännu men är sugna så börja idag - det är inte för sent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar