tisdag 9 juni 2009

I matkassen



Igår var vi och storhandlade inför min slutspurt. En förutsättning för att ha en chans att överhuvudtaget klara av spurten är ju självklart att ha bra matvaror lättillgängligt. För mig är det i alla fall så att jag lagar mat av det jag har hemma. Det ska vara så liten ansträngning som möjligt. Mitt tips blir därför att alltid ha bra produkter hemma som det är lätt att slänga ihop en måltid av och små mellanmål man kan ta till om suget blir alltför stort.


Shoppingtips alá Beach 2009:


Kycklingfilé
Tonfisk
Makrill i tomatsås
Halloumi
Fetaost

Sallad
Tomat
Gurka
Paprika
Avocado
Gul och röd lök

Ägg
Lättmjölk
Kesella
Keso
Mild naturell lättyoghurt

Naturella nötter
Dinkelmusli
Linfrön
Pumpafrön
Knäckebröd
Naturdiet bars

Frysta bär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar