fredag 3 april 2009

Drömboende i sekelskiftsvilla





Bilder:
sköna hem
Härliga bilder från en sekelskiftsvilla i Djursholm. Det vore inte fel att bo så :) Som jag nämnt tidigare är det en av mina drömmar att köpa ett härligt hus, gärna gammalt, och renovera det i gammal stil. Tänk så härligt att bo så! En bit utanför stan, nära vatten, så vill jag bo när man skaffar barn och hund!
Enkel och fin inredning ovan. Vitt som bas. Älskar de vita Howard-fotöljerna - de är så klassiskt snygga. Fint och lite annorlunda med senapsfärgat som accentfärg i vardagsrummet. Matsalen är en riktig drömmatsal enligt mig. Pampig och romantisk. I köket gillar jag självklart kombinationen vitt, ek och rostfritt. Den kombinationen har jag i mitt eget kök också. Sen gillar jag fönsterbänkarna jättemycket. Väldigt mysigt med alla kuddar och smart att utnyttja det utrymmet. Här lyckas de även klämma in en liten arbetsplats. Smart i dagens stressade samhälle - kunna kolla mailen, laga mat och umgås med barnen samtidigt : ) Hissgardinen hittar man genomgående i huset. Enkel och snygg gardin som passar överallt - ger ett mycket stilrent intryck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar