torsdag 2 april 2009

Sommar på Ikea





































Bilder: ikea.se
Jag tycker det är viktigt att komma ihåg att fin och smakfull inredning inte behöver vara dyr. Själv köper jag mycket på Ikea och andra budgetkedjor och kompletterar med roligare (och ibland - dyrare detaljer). Jag inspireras av designmöbler och kända märken och skapar sen min egen variant och stil. Det är roligt och dessutom bra för plånboken!
Nu när våren är här vill man börja fixa på sin balkong/uteplats/altan och kanske köpa lite nytt. Ikea har massor av fina sommar-saker som jag gärna skulle shoppa. Jag valde ut några saker från ikea.se som jag tycker om. Även här tycker jag vitt är bra som bas. Att välja vita utemöbler är därför en bra idé. Man bör dock vara noga med att ta in dem när sommaren är över, för jag tror annars att de lätt blir fula. Korgstolen är fantastiskt söt tycker jag. Vitt och marinblått är en kombination som jag aldrig tröttnar på. Fräscht och somrigt! Randiga kuddar och dynor är fint. Komplettera med ett vitt parasoll och krukor och blomlådor i zink. Jag har själv zinklådor från Ikea som jag köpt för flera år sedan och de håller riktigt bra och är fina!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar