lördag 11 april 2009

Ljuva lavendel


En liten sak till innan jag säger god natt på riktigt! :)

Jag är sugen på att plantera lavendel på min balkong i år. Tycker det är så fint och dessutom doftar det härligt! Dock får mina planteringsplaner vänta några veckor för det kom en lapp från bostadsrättsföreningen att de ska rengöra husfasaderna med högtryckstvätt nästnästa vecka och då måste allt tas bort från balkongerna.. Jag ser framför mig att de kommer stå och spruta med nån sorts brandslang (eftersom huset är rätt stort) och fasar för vattenskador.. Men men det är nog ingen fara - istället blir nog huset och balkongen ren och fin. Ser fram emot att plantera och göra vårfint på min älskade balkong :)

God natt!!

2 kommentarer:

  1. Förstår din kärlek till lavendel. Använder den ofta som eterisk olja och den hjälper mig att varva ner och sova bättre. Dessutom är den en mumsig laxkrydda (testade innan jag blev vegetarian).

    Jag blir också alltid nervös när något ska göras i min lägenhet men hittills har allt gått bra och jag är så glad över mina nya fönster.

    Hittade hit via Alice i ekolandet. tror jag stannar för det var mysigt här

    SvaraRadera
  2. Tack för din fina kommentar! Vad roligt att du hittat hit via min systers blogg och att du gillar min blogg!

    Vilket bra tips med att använda lavendel som laxkrydda, det måste jag testa! Lavendel är verkligen helt underbart!

    Visst blir man nervös när nåt ska göras med sitt kära hem, men som du säger går det oftast bra :)

    Ha en trevlig dag, glad påsk!

    SvaraRadera