fredag 24 april 2009

Vårmode

Bild: åhléns

Jag gillar verkligen stilen på vårmodet som är nu. Jag älskar skira tunikor, romantiska volanger och ljusa pasteller som man kombinerar med slitna jeans, fina sjalar och roliga smycken. Härligt också nu när det börjar bli varmare och man kan använda klänningar, just nu finns så många fina att välja emellan. Sötast är att ha ballerinaskor till tycker jag.


Jag tycker verkligen att kedjorna har lyckats med vårmodet i år. Det finns massvis av fina kläder som väcker ha-begär. Jag shoppar alltid mycket på H&M och de har fina saker även denna säsong. Jag har även fått upp ögonen för Lindex som jag verkligen tycker har ryckt upp sig på sista tiden. Massvis av söta tunikor, blusar, klänningar och sjalar. Likadant med Indiska som är en guldgruva nu när man vill gå i lite halvbohemiska plagg. Idag var jag inne en snabbis på Åhléns på lunchen och upptäckte att de har många jättefina plagg i sitt egna märke frk. Fastnade för en ljusblå tunika/storskjorta med lite krås på, som jag tror jag ska köpa om jag hittar den i min storlek. Fint att ha till tights eller jeans eller som klänning med ett långt linne under. Försökte hitta en bild på Åhléns hemsida men där fanns den tyvärr inte med. Däremot fanns en söt klänning på bild som jag kikade på i butiken idag. Jättefin men tyvärr vet jag inte riktigt när jag skulle använda den så den får bli kvar i butiken. Försöker ju tänka några extra gånger innan jag shoppar, "Fair fahion"-utställningen ekar i mitt bakhuvud och då känns inte shopping lika kul längre..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar