torsdag 23 april 2009

Trevlig torsdag

Bild: hemma i hsb

Kom precis hem ifrån middag med en vän på restaurangen Kharazmi som ligger nära Odenplan. Det var andra gången jag var där och jag kan varmt rekommendera restaurangen. De serverar persisk mat som är jättegod och fräsch. Jag åt en vegetarisk tallrik som innehåll varmt grönsaksspett, saffransris, tre goda röror (varav en varm), små pitabrödbitar och underbart gott bröd med feta och valnötter. Jag åt exakt samma när jag var där sist. Valnötsbrödet är verkligen kanon! Nu ska jag egentligen inte äta bröd när jag försöker gå ner i vikt, men detta bröd kunde jag bara inte motstå..


Tidningen Hemma i HSB hade landat här hemma när jag kom hem så den ska jag läsa nu. Jag tycker den tidningen faktiskt är rätt bra och läsvärd för att vara en sån medlemstidning. Ofta bra artiklar, tips och roliga och fina hemma hos-reportage som jag är ett stort fan av som nu vet. Upptäckte nu att de även har en hemsida. Bilden ovan är från ett hemma hos-reportage i ett gammalt nummer som jag fastnade för när jag läste tidningen. Kul när tidningar utvecklar bra och snygga hemsidor - mer sånt tack!
God natt kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar