lördag 11 april 2009

Påskafton

Bild: ikea.se

Åh vilket soligt väder vi har i Stockholm idag! Man kan verkligen säga att påsken ligger perfekt i tid i år, lagom till våren har kommit.

Idag blir det en snabb tur till Ikea för att shoppa några saker till sambons kontor. Jag älskar Ikea och har väldigt svårt för att inte shoppa något när jag är där.. De lyckas med andra ord väldigt bra med sin marknadsföring och placering av produkter.. Jag är helt såld. Men idag har jag bestämt mig för att stå emot köpsuget! :) Skulle jag shoppat något på Ikea så tycker jag dessa lyktor ser söta ut. De heter "Solig" och kostar 59 kr för 2 st. Fint att ha på balkong eller altan. De blir mitt tips för dagen! :)

Som jag tidigare skrivit har jag panik över hur mycket prylar jag har samlat på mig. Jag har bestämt att jag istället för att shoppa mer onödiga prylar (läs: ljuslyktor, blomvaser, skålar, handdukar, kuddfodral och KLÄDER...) istället ska göra en riktig rensning och skänka saker som jag vet att jag inte kommer använda igen. Enligt feng shui stjäl ju saker man inte använder/älskar energi - och det tror jag stämmer väldigt bra.

En bok som min syster talar varmt om är "Rensa i röran med feng shui". Jag som är en riktig hamster behöver verkligen börja följa den, så jag ska nog ta och läsa den ännu en gång. Sist jag läste den bet den inte riktigt på mig ;)

Annars är min plan att njuta av solen denna Påskafton! En mjukglass i solen står på agendan och det känns som en bra plan :)

Trevlig Påskafton kära ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar