tisdag 14 april 2009

Hus & Hem


Bilder: hus & hem
Så var man tillbaks på kontoret efter den långa sköna ledigheten. Känns bra att det är halvdåligt väder så man slipper gräma sig över att det är vårväder när man tvingas sitta inne och jobba :) Nu börjar det dock spricka upp så med lite tur kan man kanske sitta en stund på balkongen när man kommer hem.
Jag har längtat såå mycket efter vår och sol så de här påskdagarna har jag verkligen försökt ta tillvara på varje solminut - ätit lunch på uteservering (trots blåst o kallt), druckit te i eftermiddagssolen på balkongen, suttit på en parkbänk med ansiktet riktat mot solen - ja ni hör ju, jag var helt sol-utsvulten helt enkelt! :) Men så kanske alla känner såhär års?!
En fördel med att vara tillbaks i vardagsrutinerna är att det blir lättare att vara nyttig. Man har sina fasta mattider, sina inbokade träningspass osv. Känns inte lika lockande att sitta på jobbet och trycka i sig en pizza eller hinka i sig popcorn/godis/cola som man lätt gör hemma... Det är konstigt hur det är egentligen. När jag jobbar äter jag helst en sallad till lunch, jag äter aldrig fikabröd och väljer alltid mineralvatten framför cola när jag ska ta något att dricka på kontoret. När jag är hemma äter jag gladeligen en pizza till middag, steker pannkakor som äts med grädde o sylt till lunch, frossar i godis och cola i soffan och fikar mer än gärna. Man borde kanske spendera mer tid på jobbet? ;)
När jag bläddrade igenom lite gamla Hus & hem-tidningar upptäckte jag att de har en fin, inspirerande hemsida. Som ni säkert märkt är jag ju ett stort fan av de andra inredningstidningarnas hemsidor - livingetc, sköna hem osv. Så ovan kan ni se bilder från en härlig röd gammal stuga i Dalarna där en mamma, som ursprungligen är från Stockholm, bor med sina två tonårsbarn. Mycket vitt och en lantlig härlig känsla - just the way we like it! :)
Trevlig tisdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar