fredag 13 mars 2009

Dukning vid påsk






Som jag tidigare nämnt här i bloggen älskar jag att göra fina dukningar. Det är kul att tänka till så att tallrikar, servetter, duk, blommor och ljus passar ihop. När jag jobbade med event på mitt tidigare jobb var min favoritdel av eventen dekoren. Att se till så att allt från inbjudan, entré, garderob, middag och fest har ett genomgående tema och känns helt genomtänkt. Även om vi då samarbetade med en dekorfirma inför varje event så var det roligt att komma med egna idéer och på eventdagen få se slutresultatet och känns sig stolt : ) Nuförtiden har jag bytt bransch och nöjer mig med att dekorera hemma : )


Ovan lite tips på dukning vid påsk. Även här har jag valt ut mina favoriter hos marthastewart.com. Jag älskar den nedersta bilden med en söt turkos korg med små chokladägg i. Skulle inte tacka nej till den och en kopp te nu till eftermiddagsfikat.
Hoppas ni har en härlig dag, trevlig fredag! : )

1 kommentar:

  1. Åh vad mycket fina bilder! Bra inspiration!
    Trevlig helg!
    KRAMAR
    Syster

    SvaraRadera