tisdag 10 mars 2009

Vardagsmotion - funkar det?

Det snöar stora snöflingor i Stockholm idag, och jag gjort det sedan i morse. Mysigt tycker jag som älskar snö, men inte lika mysigt nu i mars när man längtar efter våren.. En positiv sak med snön är att det blir extra jobbigt att gå promenader, benen får jobba lite extra och det är ju bra!

Under mitt lilla nyttighets-experiment tänker jag köra stenhårt med vardagsmotionen. Jag läser ofta och gärna hälsa- och träningstidningar och där uppmuntrar de alltid vardagsmotion. Nu ska vi se om det gör resultat! Jag mätte min midja igår och tänker mäta under experimentets gång och se vad som händer.

Den här vardagsmotionen kör jag:

- Gå i trappor istället för att ta hiss
- Gå istället för att ta t-bana/buss i den mån det är möjligt
- Gå in till kollegor istället för att maila (om man tänker efter skickar vi sjukt många onödiga mail - gå in till kollegan och prata direkt - snabbare på alla sätt!)

Tipsa gärna om mer bra vardagsmotion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar