onsdag 4 mars 2009

Sjuk..

Bild: bo bedre

Usch och fy, jag är hängig och lite sjuk. Somnade i soffan vid halv sju igår, då är man inte pigg.. Nu sitter jag på kontoret och snörvlar och äter vitaminer. Sömnen verkar dock ha hjälpt för idag är jag lite piggare. Men det blev ingen tisdags-yoga för mig igår och heller ingen träning idag.

Istället tänkte jag gå hem och göra smarriga pannkakor med sylt och grädde till middag och sen krypa ner i soffan och kolla på "Halv åtta hos mig". Har ni sett det? Lite roligt program som handlar om att fyra människor som inte känner varandra innan ska bjuda varandra på middag en dag var. De får poängsätta varandra och på torsdagen utses veckans vinnare. Alltid kul att se vad de bjuder på för mat, vilka olika personligheter som är med och såklart hur det ser ut hemma hos dem : )

Idag är det också premiär för Laila Lindhoms nya program - Laila på landet. Jag gillar ju Laila så om jag är vaken kl 21.00 ska jag absolut kika på det.

Mina sjuk-tips:
- Sömn sömn sömn - sova är det enda som hjälper!
- Esberitox - en hälsokostprodukt som verkligen hjälper, den har räddat mig undan många förkylningar
- Alvedon - så att man kan sova på natten och klarar av att jobba om man måste
- Vatten - vanligt vatten, bubbelvatten - drick, kroppen behöver vätska!
- Frukt - allra godast är att göra en fruktsallad som man toppar med passionsfrukt, mums!
- Vitlök - skrämmer bort basiluskerna
- Te - värmer en ond hals och en frusen kropp

Bilden ovan är från danska magasinet Bo Bedre. Fin bild som innehåller massa saker som jag gillar: vitt stenhus, spröjsade fönster, olivträd, vita trämöbler och en mycket fin hund! : )

Hoppas ni är friska och krya och njuter av denna lill-lördag!

1 kommentar: