onsdag 25 mars 2009

Status: Nyttiga livet

Tänkte jag skulle uppdatera er lite om hur det går med mitt nyttiga liv : ) Till min stora glädje så kan jag meddela att det går jättebra!

Jag känner att min träning har blivit lite beroendeframkallande på ett bra sätt. Jag ser fram emot varje träningspass (det är faktiskt helt sant!) och jag tycker att jag har fått in ett bra upplägg på träning och vila. Jag tränar väldigt varierande så det hjälper till så att jag inte tröttnar. Såhär ser mina veckor ut:

Mån: Spinning 55 min
Tis: Yoga 60 min
Ons: Vilodag
Tors: Core 30 min
Fre: Spinning 55 min
Lör: Vilodag
Sön: Bodypump 60 min

Jag har alltid gillat att träna så det var egentligen inte den stora utmaningen för mig. Den stora utmaningen är kosten! Jag erkänner att jag älskar onyttig mat - take away som sushi, thaimat, McDonalds och pizza. Ofta har jag dessutom inte varit speciellt sugen på detta utan det har blivit det för att det är enkelt att bara hämta upp mat när man är stressad och kommer hem sent på kvällen efter jobbet. Godis och Cola Zero är en annan stor fälla på helgen. Jag hade svårt att tänka mig en hemmahelg i soffan utan dessa två favoriter... Men även här har det gått bra! Jag är nu inne på tredje veckan av sockeravvänjningen och tro det eller ej så är jag inte sugen på godis eller onyttig mat. Faktiskt har jag inte fallit för frestelsen en enda gång under denna period. Även om jag nog inte har varit världens gladaste hemma i tv-soffan när andra runt omkring mig smaskat på godis och jag knaprat på naturella cashewnötter.. : )

Jag hoppas jag kan hålla detta och kämpar på som bara den! Att man tränar såpass mycket som jag gör nu motiverar en extra att inte äta onyttigt. För då känns det ju som all träning är förgäves.

Ser ingen skillnad utseendemässigt än så länge. Det har nog gått för kort tid. I "Du är vad du äter" kör de ju i 8 veckor så jag får väl ha det som en måttstock : ) Det är ju också efter 4 veckor som alla deltagare syndar och äter något dåligt.. Känner mig dock fastare och det känns att jag tränar muskler som jag tidigare inte visste fanns!

Hoppas det går bra för er också om ni kör en nyttighetsperiod! Vi kör vidare - mot beach 2009 ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar