fredag 13 mars 2009

Inför påsken








Om några veckor är det påsk. Jag gillar påsken - påskliljor, fjädrar och ägg att hänga i ris, påskägg med gott godis och god mat att njuta av.

Även om jag vanligtvis gillar mest vitt, marinblått, sand och svart i min inredning så tycker jag påskens färger är härliga att bryta av med. Gult, rosa, grönt och orange. Hemmet blir färggrannare, vårigare och gladare! Det känns som om vi i Sverige verkligen behöver all färg vi kan få med tanke på det grå och trista vädret som det ofta är.. Ironiskt nog så definieras ju skandinavisk inredningsstil av avskalat, vitt och stilrent.. Då kan vi ju "färglägga" vårt hem åtminstone en gång om året : )

Har valt ut mina favoritbilder från Marta Stewarts påskinredning och ger er lite pynttips i följande inlägg, en liten påskfrossa helt enkelt! Enjoy! : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar