måndag 9 mars 2009

Nystart!

Inspirerad av min kära syster, med den fina bloggen Alice i Ekolandet, som kör detox, blev jag sugen på att starta mitt nyttiga liv idag!

Jag småstartar alltid mitt "nya nyttiga liv" på måndagar, som en följd av ångest av för mycket god mat, godis och vin på helgen.. Detta brukar hålla tills det är helg igen. Men nu är jag peppad att köra ordentligt! Nu när vi gått in i mars månad är det inte långt kvar till sommaren och med det, bikinidags. Jag vägrar stå i vassen i år också ; ) Målet är att bli av med kärlekshandtagen, bli piggare och fräschare. Vägen dit blir inte via någon bantningskur utan med bra mat, flitiga besök på gymmet och vardagsmotion. Jag är en riktig livsnjutare (aka godisråtta) så det blir ingen fanatisk bantningshets, bara steg mot ett friskare och skönare liv.

För att motivera mig extra och för att förhoppningsvis kunna inspirera andra likasinnade att göra en liten nystart har jag bestämt mig för att låta bloggen följa med på vägen. Kommer varje dag att blogga om vad jag äter och vad jag gör i motionsväg. Min förhoppning är att detta skall bli en morot för båda mig och er. Den där extra chokladbiten på söndagkvällen är kanske inte lika frestande om man vet att man måste blogga om den ; )

Hoppas ni tycker detta låter bra, själv älskar jag att läsa om hälsotips, motionsråd och få en inblick i hur man bäst äter nyttigt.

Nu kör vi! : )

1 kommentar:

  1. Vad roligt att du blev inspirerad! Nu kan vi peppa varandra!
    KRAM & God natt
    Syster

    SvaraRadera