lördag 14 mars 2009

Mat- och träningsdagbok - dag 6

Mat

Frukost: Grovt mjukt bröd med smör och skinka, 1 glas juice, en kopp örtte

Lunch: Bulgursallad med prusciutto och mozarella

Fika: Färskpressad juice

Middag: Tortillas med kyckling och grönsaker

Snacks: Te (Granatäpple Echinacea - ekologiskt te från Four O Clock), hallon med grekisk yoghurt, aprikoser (tack kära syster för snacks-tipsen!!)

Så har jag överlevt en lördagmyskväll i mitt nya nyttiga liv. En dag på stan har gått förvånansvärt bra med tanke på hur mycket gott det finns när man ska fika och äta lunch, för att inte tala om att handla snacks i Hötorgshallen.. Bytte ut pastan i lunchsalladen mot bulgur, tog en juice till fika och övergav mitt absoluta favvogodis "lakrits med yoghurt" för torkade aprikoser. Om sanningen ska fram så hade jag gjort mycket för att få ett glas cola zero och en godisskål framför TV:n.. Men jag har härdat ut och känner mig så duktig! Hoppas sockersuget ska gå över snart. Enligt boken "Sockerbomben" tar det ca 3 veckor för kroppen att vänja sig av vid det vita giftet..

Träning

En dag på stan, vilodag från "riktig" träning

1 kommentar:

  1. Vad duktig du är! Visst blir det lite lättare för varje dag?
    Ta det lite lugnt med träningen bara, så du inte övertränar.
    KRAM
    syster

    SvaraRadera