torsdag 12 mars 2009

Mat- och träningsdagbok - dag 3

Mat

Frukost: Grovt bröd med smör och skinka + pepparmints-te + ett glas färskpressad juice + Ramlösa Citrus

Lunch: Köttfärsbiffar med bulgur och avokado (sista dagen - I promise ; ) )

Mellanmål: Mild naturell lättyoghurt med ett äpple och krossade valnötter

Middag: Bakad potatis med räkröra (räkor, dill, persilja, ägg, vitlök, salt, peppar, lätt creme fraiche)

Träning

Promenad till jobbet (även då i snöstorm) 20 min
Body Balance 60 min

Body Balance var en skön träningsform. Jag skulle beskriva det som en blandning av yoga, pilates och core. Det var väldigt jobbigt och kändes effektivt. Det var också positivt att det var "riktig" mer "fartig" musik än på yogan där det är lite flummigare musik alternativt ingen alls. Jag blir i alla fall mer peppad av musik! Eftersom jag kör både core (mage/rygg) och yoga i vanliga fall så känns det som om min träning bättre skulle kompletteras av någon form av konditionsträning istället för Body Balance. Tror jag får ge mig upp på löpbandet en gång i veckan istället. Trots att jag tycker det är så tråkigt. Men Body Balance rekommenderas varmt, jag kommer att växla mellan yoga och det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar