måndag 16 mars 2009

Mat- och träningsdagbok - dag 7

Så har det gått en vecka i mitt nya nyttiga liv! Det har gått förvånansvärt bra! För mig är den stora utmaningen att hålla mig ifrån socker och det är jag stolt som lyckats göra. Träningen har också gått bra och jag känner mig redan piggare (och har konstant träningsvärk..).

Det har varit mycket peppande att skriva mat- och träningsdagbok här i bloggen, det har verkligen motiverat mig att vara duktig. Jag tror dock att det blir lite tjatigt att läsa om mina matvanor varje dag så jag tror jag stannar dagboken här. Självklart kommer jag fortsätta mitt nyttiga liv och berätta för er hur det går. Men ni slipper läsa exakt vad jag stoppar i mig ; ) Jag fortsätter också självklart med tips och inspiration kring hälsa, mat och träning. Min förhoppning är att det ska vara inspiration för er också att äta lite nyttigare och träna lite mer. Nu kör vi vidare, beach 2009 here we come! ; )

Mat

Frukost: Grovt mjukt bröd med smör, svart te ("Semester" från Kahls kaffe - också det ett underbart gott te som rekommenderas varmt!)

Lunch: Fullkornsspagetti med falukorv (Hm, orkade inte göra två olika luncher så jag åt samma som sambon som vägrar äta bulgur varje dag ; ) )

Efter träning: Nutrilettbar

Middag: Tortilla med kyckling och grönsaker

Kvällsmys: Ramlösa Blåbär (mums!), hallon med grekisk yoghurt, torkade aprikoser och svart te ("Kustfägring" från Kahls kaffe - supergott!)

Träning

Skridskoåkning 60 min
Body Pump 60 min

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar