söndag 8 mars 2009

När trendiga väskor, doftljus och nya vårkläder förlorar sin mening..

Sitter och tittar på Kalla Fakta på tv4. Det handlar om en kvinna vid namn Mimmi som under en ren rutinoperation fått hjärnblödning på grund av felsteg av läkare. Idag kan hon inte prata eller röra sig. Hon kan inte göra någonting själv utan behöver hjälp och tillsyn dygnet runt. En sådan hemsk och gripande berättelse. Jag sitter med tårar rinnande nerför kinderna och har ont i hjärtat. De intervjuar Mimmis man som berättar om det som hänt och hur Mimmi och familjens liv ser ut idag. Man får se bilder då Mimmis man och barn är på besök på sjukhuset. De är beundransvärt sansade och positiva. Sånt här borde inte få hända!!

När man hör om livsöden som detta känner jag mig ytlig och hemsk som har en blogg vars huvudinnehåll består av ytliga ting som skönhet, mode och inredning. Man ska vara rädd om sitt liv, sina nära och kära och inte ta någon eller något för givet. Man får verkligen ett wake up-call och blir medveten om att plötsligt kan livet ta en oväntad vändning. Om något sådant hemskt händer än själv eller någon man håller kär spelar det ingen roll hur fina kläder man har, om man har det senaste läppglanset eller har ett stylat hem.. Självklart var jag medveten om detta innan jag såg detta program, men när man ser detta får man en mycket nyttig påminnelse om vad som verkligen betyder något i livet. Som min underrubrik på denna blogg lyder: "Det vackraste i livet är osynligt för ögat". Jag tycker den raden är så otroligt fin och sann.

Här kan ni läsa om Mimmi. Några tankar från mig på söndagkvällen. Njut kvällen och ta hand om era nära & kära!

1 kommentar:

  1. Snyft...jag får tårar i ögonen av att bara läsa ditt inlägg, bra skrivet och mycket bra inlägg! Å du, jag vet att du inte är ytligt :)
    KRAMAR
    Storasyster

    SvaraRadera