onsdag 11 mars 2009

Nyttigt snacks

Onsdag idag och helgen närmar sig med stormsteg : ) För att fortsätta vara nyttig även under helgen tror jag vi alla behöver tips på nyttiga snacks som kan ersätta vin & ost, godis, chips, dipp och läsk. Här är några av mina förslag:

- Grönsaksstavar med dipp gjord av Kesella
- Fruktsallad
- Vindruvor
- Mörk choklad (minst 70%)
- Smoothie (jag brukar göra på naturell lättyoghurt, hallon, fiberhavregryn o lite apelsinjuice)
- Smaksatt mineralvatten
- Goda örtteer

Har ni fler förslag?

1 kommentar:

  1. Hej! Kan inte du lägga ut recept på din smoothie? Jag har tänkt att jag ska göra sån men inte kommit mig för än....
    Tips på andra snacks: nötter: ) torkade aprikoser och annan torkad frukt. Eller varför inte jordgubbar/blåbär (går bra med frysta som man värmer i micron) och en klick turkisk yoghurt på! mums : )

    SvaraRadera